Alla inlägg under augusti 2015

Av anethesun - 27 augusti 2015 07:35

Hade en underbar helg i solens tecken och var dessutom ledig på fredagen då fritids var stängt och måndag

för skolstart.

Vi tillbringade den härliga soliga fredagen på stranden med T och barn.. Suuuperdag  

 

På lördagen tillbringade vi också på stranden..mera sooooooooooooool  kan inte få för mycket av det goda..


På söndags morgon satt vi bänkade för en toppen match med sönerna

 

 

En taggad son som gjorde 2 mål...matchen slutade 3-0 så man kan ju inte annat än att var stolt   

Efter en härlig stund i solen bar det av till Leo´s lekland då dottern var bjuden på kalas för lilla M

12 barn samlad i "Pirat" rummet och åt popcorn och glass.. ett toppen kalas alla var glada och nöjda..

 

 

Var tvungen att ta ett härligt kort på min fina vän T och piraten..

 

Ni som undrar vem som är piraten och min fina vän så lugn...det är hon till höger som är min fina vän 


På måndagen stundade skolstart en jobbig dag för en mamma som jag...sonen börjar i 4:an och har bytt skola

jag höll på att bryta ihop efter en strulig dag i skolan men som förhoppningsvis bara var då...

Så mycket ansvar, kunna klockan och leta sig runt det blev lite för mycket...men sonen var taggad...

 

Ett härligt kort på sonen och hans vän O...fullt taggade för en heldag...

Jag o T avslutade dagen på stranden sen kom barnen dit så hade vi en mellis stund och njöt av solen och vattnet..

Nu är man på jobbet igen och arbetar för fullt men ikväll blir det middag ute med bästa T...

På återseende!!!


kram

Av anethesun - 19 augusti 2015 11:50

Det är en så underbar tid just nu vakna när solen skiner å skiner och det fortfarande

är ljust på kvällen. Njuter varje sekund av denna tid.

Äntligen har min kära M fått sitt hus uthyrt och vi kan börja blicka framåt...  

Just nu känns det som man har fjärilar i magen av glädje...

Denna vecka började med att barnen kom...äntligen!! man känner sig hel igen!!

Jag fick en stund på eftermiddagen i solen med min söta dotter  F som idag är en kanin

 

 

Igår kom bästa T och fikade och åt middag det var roligt, det var sååå länge sen vi träffades sist!

fick yttryckligen "AbsTINAens" som vi brukar kalla det   

och ni som undrar vad det betyder så "Abstinensbesvär" syftar till 'det besvär en person som bryter

en inrotad vana upplever' -liten rolig parantes...

Vi åt en god Blåbärspaj och till middag blev det Tacogratäng...

  

Veckan fortsätter i solens tecken så jag fortsätter njuta och ska försöka arbeta ihop lite tid...  

Kram



Av anethesun - 15 augusti 2015 16:27

   

   

Så undebart när solen gassar på och inte ett moln i sikte..

man har bara legat i solstolen hela dagen å pressat... Det är livet😎

det är man värd efter en tuff vecka på jobbet och en hel del träning... Yees!!



Min son har fotbolls cup idag och jag håller alla tummar att han går vidare👍🏻


Nu ska jag fånga in solen så jag får sen den i morgon igen 😉

Ha en fortsatt trevlig helg ☀️

Kram

Av anethesun - 13 augusti 2015 07:59

En ny härlig morgon och solen lyser, man blir så glad...den bästa tid är nu  

 

Eller nått sånt...

Igår blev det träning...ett härligt pass på "Friskis & Svettis"så skönt att vara på banan igen

nu vill jag verkligen hålla i det här...jag håller tummarna  

Så att jag en dag kan bära med mig solen var jag än går   

 

Idag blir det lunch dejt med bästa H det ska bli kul..så länge sen sist!!

Ha en härlig dag i solen...


Kram

Av anethesun - 11 augusti 2015 13:14

Nu när man är tillbaka och alla rutiner ska helt plötsligt komma på plats

   Det tycks det ta tid för lust att jobba det har man inte    

man vill bara tillbaka till solen...man är som ett batteri som bara behöver laddas av sol   

hur ska man annars orka till nästa sommar..

Fick några härliga timmar i solen igår det får man vara glad för

    

 Idag skulle det dess värre komma några droppar men får väl stå ut en dag...  

Nu tillbaka till allvaret igen...


kram


Av anethesun - 10 augusti 2015 10:21

Nu är man på plats igen på jobbet..det känns tungt att börja jobba igen
man har haft det så bra, fått sova till 9 på morgonen sen ha hela dagen framför sig.
Det jag saknar allra mest är barnen, mina söta älsklingar  

 

I helgen hann vi ta en tur till utkiksplatsen och tittatde över Stockholm..det är så vackert!!!

 

På kvällen var vi på kräftskiva hos mamma med syster ochj familj och barnen och kära M... så gott och trevligt!!

 

Kära M bjöd på en vacker bild   

 

och barnen fick ett alldeles eget bord att äta på det njöt varje minut av goda kräftor och räkor...de hade såå

roligt....

På söndagen avslutade jag min semester med att njuta av en härlig dag på stranden med sol å bad   

med barnen...

 

 

Nu börjar allvaret igen och man för hålla skenet uppe iallafall...

Tack för denna härliga semester!!


Kram  

Av anethesun - 6 augusti 2015 10:18

Denna vecka är det mycket bättre väder så vi har tillbringat 

många timmar på stranden... 

Barnen har haft jätteroligt med T's fina barn..

ett smakprov på F fina sandslott 

Igår bar det av tidigt på en 12 timmars Ålands kryssning, en väldigt trevlig resa med T och barnen.

Vi intog en god buffé lunch hann med många roliga timmar..

Först var det frukost med söt efterrätt😉glada fina barn..

 


Lunchen intog vi på buffén med det tradionella med förrätt lite smått och gott, till mat åt jag kräftburgare och 

som alltid Cesarssallad.. Efterrätten bestod av jordgubbsglass och hallon sorbet och kola sås sen en liten 

jordgubbsmousse cup.. Mums.. Barnen åt räkor i stora lass

Efter en god lunch var det båt byte i Mariehamn för att åka tillbaka till Stockholm, då passa vi på att

gå upp och titta på karaoke då min dotter ville gå upp själv på scenen och sjunga...jag var så stolt mitt❤️

var sååå duktig...

 

På vägen hem var hon en stolt och modig tjej...😊

Supertack för en trevlig och lyckad resa!!!

Nu blir det frukost och sen till till syster med familj, en härlig solig dag och min kära M bara jobbar.. Saknar 

honom!!!

Ha en underbar dag...kram 


Av anethesun - 2 augusti 2015 21:13

  

   

Äntligen en helg med sol...vi hade en mysig helg hos kära M med sol så 

vi hann ner en dag till stranden..Barnen hade super mysigt och fick gräva i sanden..



Nu börjar snart min sista vecka semester och hoppas så innerligt att man får spendera 

den på stranden...

En dag nästa vecka bär vi av till Åland det ska bli roligt👍🏻..

Nu blir det mys film..


Kram 

Presentation


Välkommen till Anethes blogg, arbetar som inköpare har min andra fot inom hälsa.
Arbetar med FitLine produkter.

Jag har två barn som betyder allt för mig. Mina intressen är av spridda skurar så det varierar:)
En sak till Solen är mitt liv..

Sol

 

 

 

Mina älsklingar

   

  

    

 

Tänkvärt

 

       

Fina bilder

     

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards