Alla inlägg under september 2014

Av anethesun - 29 september 2014 13:59

Tiden går så snabbt så jag hinner inte skriva så ofta längre, förra veckan så var jag och kära M på företagsmässan..

Det kändes riktigt bra att komma iväg och få känna att företaget snart startar upp. Det var en riktigt kick framför allt för M och för mig. Intressanta seminarium.

Torsdagen efter jobbet träffade jag C det kändes som år och dagar sen vi träffades, men jätte roligt att träffa henne

så fick jag så underbara presenter av henne en jätte fin orkidée och ett fint ljus.

Tack fina Lottis!!!(En tjej som älskar att vara med på bild...noooot)  

 

Fredagen gick i Tacos tecken (som vanligt) men Kära M älskar tacos så det får bli det som en härlig avslutning

på veckan..sen en bra film på det!

Lördagen sov vi ut och tog en härlig långpromenad i solen, tyvärr lite blåst men solen sken...

Sen hem och fixa lite, tyvärr städade vi bort atlt inför vintern som utemöbler och dyl. och tvättade bilen.

Dessutom bunkrade vi massa ved så vi kan elda på kvällarna(myyyysigt)

Igår var vi hos mamma och pappa hälsade på och pappa mår bra så hääärligt att se..

Vi åt tårta, sen hjälpte vi mamma och tvätta bilen och massa andra saker.

   

Denna vecka blir det också fullt med aktiviteter och annat återkommer med vidare information..

Ha det så gott!!!    





Av anethesun - 24 september 2014 08:19

Har haft det tungt ett tag så har inte orkat skriva...

Förra veckan...var jag på samtal med dotterns lärare det gick bra hon är trygg och motiverad och som stolt mamma fick jag vara med en stund i skolan det var roligt.

 

På torsdagen tog vi(jag, M och Dottern)en långpromenad ner till Edsviken där har det blivit så fint..  de har byggt

lekplats, en stor utsiktsplats och träning plats. Kunde vi njuta en stund i solen och F fick leka en stund och jag fick träna    

  

Helgen blev det också fullt upp, sonen hade fotbolls cup igen och det gick bra..

han lyckades göra ett mål...blir så innerligt glad när han blir så stolt.. då blir man varm i hjärat...

Sen åkte vi med T och barnen åt lunch och vidare till en lekpark. Solen sken så härligt   

vi fikade där och hade det trevligt...

     

På söndagen hade O kalas i stan på ett Laserdome ställe med alla killar i skolan det var livat och glatt..

     småttingarna var inte med på kalaset men de hade trevligt iallafall...

Efter kalaset åkte vi alla (t med familj)och vi till Kista C och tittade på gokart en stund och åt middag där.

På måndagen fick jag redan på att pappa skulle operera in en pacemaker dagen efter och det blev oro,det kändes

tungt och har haft svårt att fokusera ett tag...

Allt har nu gått bra och pappa kommer hem idag..vid sånna tillfällen man blir såå orolig för sina föräldrar..

Var rädd om dem man har!!!

Nu ska jag snart på mässan och men måste jobba lite först..  

 



Av anethesun - 17 september 2014 13:41

Solen fortsätter att lysa det är så underbart att den orkar med oss...kylan börjar tränga sig på

och dimman ligger som ett täcke över oss varje morgon...

Igår var jag och barnen hos bästa T, vi fikade och åt middag och barnen hoppade i stutsmattan som vanligt..

Det var sååå trevligt som vanligt   

Det är väldigt mycket på jobbet och runt omkring mig nu så man känner sig ganska slut på kvällarna,

man börjar inse att mörkret kommer snabbare inpå en varje kväll som går.. tänk om

man hade en härlig resa framför sig bara få slappna av och få känna sanden mellan tårna..

Känna värmen av solen och bara få släppa allt som har med ansvar att göra för en kort stund....

I bland känns det som huvudet kokar över av allt ansvar och allt som bara måste göras...

Jaja tillbaka till verkligheten igen och ta tag i det sista på jobbet för att sen vidare hämta barnen och fotboll

med sonen..sooooova, sooova och sova.


 

  

Av anethesun - 15 september 2014 13:32

Solen lyser sååå tacksam för att man fortfarande får njuta av solen och dess värme...  

I lördags var jag ute hela dagen och bara njöt av solen och få känna hur skönt det är att bara få vara ute i värmen...

Jag krattade löv, rensade i trappen, vi fixade för fullt och M och jag tog en härlig långpromenad.

Igår var en stressad dag så hann inte njuta av solen men hann njuta av en världsgod middag på Edsbacka Wärdshus,

min mamma fyllde 70 år så vi firade henne där. Först hämtade jag barnen och sen åkte vidare till mamma där vi började med att skåla i champange, sen vidare till middagen med kära M, barnen och syster med familj.

     

   

Middagen bestod av:

Förrätt

*  Toast skagen med Kalixlöjrom

Varmrätt

* Oxfile med tryffelsås samt potatispuré

Dessert

* Vanilj och hallonsorbet glass med blandad frukt


Nu ska det hämtas barn och snart och vidare på fotboll, en intensiv vecka med massa fotboll och samtal med lärare och kalas   

 

Av anethesun - 10 september 2014 13:02

Veckan rullar på som vanligt och igår var jag på samtal med min sons lärare..lite jobbigt samtal

för läsningen går lite trögt och nu ska vi ha intensiv läsning med honom. Stackars liten..men

viktigt för honom annars kommer de sätta in en utredning om dyslexi och det känns

för mig ganska tungt..

Att ha barn är som att åka berg och dalbana ena dagen är det sååå uppåt nästa

väldigt neråt... men nu ska vi kämpa och klara oss igenom detta också.

Igår blev det det en härlig middag på Stinsen med Kära M och mamma och pappa

för att fira min namnsdag (eller de råkade bara bli så) men det var så trevligt...

tacksam för att ha dem som man älskar som mest runt om sig...(då saknades förstås

mina älskade barn)

Ni som undrar varför jag skrev Chandelier så betyder det Ljuskrona ditt

ljus i livet....så vackra

(tyckte det var ett fint ord och är från låten Chandelier-med SIA, väldigt bra låt)

 

 




Av anethesun - 8 september 2014 11:33

Måndag igen och ångesten har tagit sin del idag... Varför är det så svårt att lämna barnen varannan vecka

Lika jobbigt varje gång..tiden går men känslan för att lämna dem är lika stark...

Förra veckan sprang förbi mig hann inte stanna upp en ända minut...


Fotbolls träning måndag och onsdag för sonen och tandläkar besök mitt på dan för sonen fick en bandy klubba

på tanden i skolan. Onsdagskvällen efter träning bestod av bakning och matlagning inför fika och middag med T på torsdagen innehållande sega dumle kakor(recept från Jennys matblogg) och kladdkaka men Ahlgrens bilar fluff och Taco gratäng (också från Jennys matblogg) och såklart en massa lek.

     


Torsdagen hann jag med en trevlig lunch med bästa H .På fredagen blev det Bokförings programvisning inne i stan men älskade M och en mysig lunch på Jensen Böfhus. Så härligt att man att man kan bryta vardagen med trevliga luncher.  

Det var härligt att äntligen träffas efter att M varit sjuk i en vecka, på kvällen tittade vi på film och isäng tidigt..

Lördag morgon hade sonen fotbolls cup kl 8 och spelade 3 matcher och  A gjorde 4 mål

hur stolt kan en mamma bli?   Här i fokus..

 

Sen blev det en sväng till IKEA igen och denna gång fanns sängen i lager och vi kunde in handla den.

Vidare hem och satte upp sängen för att att sen åka på  kalas/middag  hos T med Tacos och världs god tårta...mums..

På söndagen skulle jag försöka sova men vaknar kl 6,15 pigggg och kan inte sova mer...

upp ta det lugnt och sen handla present till skolkompis, för F skulle på kalas på Lek & Bus.

M och jag fick en mysig fika medan vi väntade på att kalaset var färdigt. A var hos D och lekte.

Kvällen blev som vanligt massa packa och fixa inför veckan och 2 rundor med "finns i sjön" i kort       ...

Måste säga att sängen blev toppen bra STORT Tack till min käraste M för den..  

Ciao!!!

Av anethesun - 1 september 2014 08:13

Måndag igen och var tog helgen vägen??? Ok erkänner att helgen var härlig..sovit som en stock och

haft det väldigt mysigt med M trotts att han har varit hängig och svag så har han varit gullig

och stark..

Jag har gått 1 timmes promenader varje morgon, det är bra för själen och

fixat hemma hos M..hunnit sola och sytt gardiner.

Igår tog vi en tur till IKEA och skulle köpa en säng till A men den var hör och häpna SLUUUT

som vanligt när man har tagit sig dit för en gång skull   var är ogilla knappen???

Så det blev iget denna gång heller...inte ens lunch för det var 2000 människor i kö..

Denna gång fick IKEA noll poäng från mig.

Men det blev en ny kaffebryggare hos M super gott kaffe det vill jag lova...

Nu ska det jobbas och sen hämta älsklingarna..

  

På återseende!!!

Presentation


Välkommen till Anethes blogg, arbetar som inköpare har min andra fot inom hälsa.
Arbetar med FitLine produkter.

Jag har två barn som betyder allt för mig. Mina intressen är av spridda skurar så det varierar:)
En sak till Solen är mitt liv..

Sol

 

 

 

Mina älsklingar

   

  

    

 

Tänkvärt

 

       

Fina bilder

     

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards